Subject: RE: e-hääletamise vaatlemine
From: "Kristi Talving" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "TTJA" <[email-masked]>
Date: Tue, 7 May 2024 10:55:09 +0300

Tere ja suured tänud selle pakkumise eest!

Mul on kahjuks kinni kalender täielikult juba 17.05 ja 20.05, mistõttu
osalus oleks minu poolt väga poolik.
Olen edaspidi huvitatud võimalusest osaleda, kuid sel korral pean kahjuks
loobuma.
Tervitades,
Kristi Talving

Kristi Talving

Peadirektor

Tel 6672011| 5139971

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, Tallinn 10122

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet

From: Vaatlemine <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: Friday, May 3, 2024 10:54 AM
To: Vaatlemine <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: e-hääletamise vaatlemine

Tere!

Taaskord on lähenemas valimised, sedakorda Euroopa Parlamendi omad.
Hoolimata asjaolust, et Eestis on saanud elektrooniliselt hääletada 2005.
aastast alates ning kogu süsteem on toiminud tõrgeteta ja puudub mistahes
info süsteemi puuduliku turvalisuse, usaldusväärsuse ja õiguskindluse
osas, annab e-hääletamise vajalikkus jätkuvalt kõneainet. Valimistel on
usaldusväärsuse tagamisel üks võtmeroll vaatlejatel, kel on võimalik
jälgida, et kõik toimingud viiakse läbi nõuetekohaselt. Nii ka
e-hääletamisel on kõik protseduurid avalikud eesmärgiga, et need oleksid
vaadeldavad ja kontrollitavad.

Lähtudes eesmärgist kaasata eri eluvaldkondade esindajaid, kutsume teid
vaatlema e-hääletamist, et seeläbi tõsta valimiste kontrollitavust ja
saada tagasisidet nii toimingute kui ka tehnoloogia kohta.

Vaatlemisele eelneb tavapäraselt koolitus, mis toimub 16-17. mail
10.00-15.00 riigi valimisteenistuses ja ka interneti teel. Elektroonilise
hääletamise vaatlusprogramm võimaldab seejärel vaadelda, kuidas riigi
valimisteenistus loob 20. mail krüpteerimisvõtmete paari, millega
tagatakse hääletamise salajasus, ning osaleda 21. mail e-hääletamise
süsteemi prooviläbimisel.

Samuti saab vaadelda valimispäeval, 9. juunil elektrooniliste häälte
lugemist, 10. juunil elektroonilise hääletamise süsteemi andmete
tervikluse kontrolli ning hiljem ka elektrooniliste häälte hävitamisel.

Koolitusel osalemisest ning vaatlemissoovist palume teada anda hiljemalt
8. maiks aadressil  <mailto:[email-masked]>
[email-masked] ning samuti on oodatud kõik küsimused.

Lugupidamisega

Arne Koitmäe

Riigi valimisteenistuse juht

Riigikogu Kantselei

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel 631 6543